29 Mayıs 2012 Salı

KOMPRESÖRLERİN KULLANMA, BAKIM ve TAMİRİNDE UYULMASI GEREKEN ÖNEMLİ GÜVENLİK KURALLARI

1. TSE 1613 normuna uygun olarak imal edilmis hava depolarını, ekipmanlarını ve orijinal yedek parçalarını kullanın.
2. Kompresör, diğer bir kompresör ile paralel çalısacaksa veya aynı basınçlı hava sistemine bağlanacaksa,kompresör hava çıkısında çekvalf kullanmayın.
3. Basınçlı hava, boru ve hortumlarında, kullanılan basınca uygun teknik özellikte malzemeler kullanın.
4. Sıyrılmıs, bozulmus, çürümüs, kırılmıs hortumları kullanmayın. Hortumları, ısı kaynağı ve direkt günesısınlarından uzakta usulüne uygun olarak muhafaza edin. BİR HORTUMUN PATLAMASI İNSANA ZARAR VEREBİLİR.
5. Hortum uçlarına uygun bağlantılar takın.
6. Alet ve parçaları temizlemek için basınçlı hava kullanılıyorsa, bu islem çok dikkatli yapılmalıdır.Temizlemekte olan parçanın üzerindeki tozların kendinize, baskasına veya civardaki makinelere gelmemesine dikkat edin. Bu islem için gözlük kullanın.
7. Hortum veya tesisattan direk hava kullanılırken hortum içinde kesinlikle yabancı madde olmamalıdır. Hortum ucu sıkıca ve emniyetli tutulmalıdır. Serbest kalan hortum ucu KIRBAÇ GİBİ SAĞA, SOLA ÇARPIP, TEHLİKELİ OLABİLİR. Hava çıkıs vanasını dikkatle açıp, hortumdan havanın serbestçe çıkıp çıkmayacağını kontrol edin. 
TIKALI VEYA İÇİNDE PARÇA BULUNAN HORTUM BİR HAVA TÜFEĞİ OLUR.
8. Cildinize sıkıstırılmıs hava tutmayın. Hortumun ucunu baska birine doğru tutmayın. Üstünüzdeki tozları basınçlı hava ile temizlemeyin.
9. Bir basınçlı hava sistemi veya aletini dizayn edildiğinden daha yüksek bir basınçta çalıstırmayın.
10. Hortum veya hava hattını sökmeden önce kompresörün hattaki basıncını tamamen bosaltın.
11. Elektrik kablolarının uçları açık olmamalıdır.
12. Elektrik bağlantısını yetkili elektrikçiye yaptırınız.
13. Hava depolarının her yıl basınç testlerini yaptırınız.
14. Kullanım direktifleri dısında olusan hasar ve can kaybından imalatçı firma sorumlu değildir.

Kompresör çeşitlerimiz için tıklayınız

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder